Житомирська область залишається аутсайдером по темпах ремонту доріг, - Міністерство інфраструктури
Міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час спільного брифінгу із очільником «Укравтодору» Славоміром Новаком, що відбувся 29 травня 2018 року в Міністерстві інфраструктури заявив, що за темпами робіт в областях по дорогам державного значення аутсайдерами залишаються такі області: Житомирська – 3%, Сумська – 7%, Полтавська –8%, Чернівецька – 8%, Херсонська – 9%, Рівненська – 9%. На початку брифінгу міністр інфраструктури Володимир Омелян зазначив, що з 1 січня 2018 року працює Державний дорожній фонд.
«Нам вартувало багатьох зусиль його створення. Саме Дорожній фонд передбачає гарантоване фінансування дорожніх робіт. Також 1 січня відбулась децентралізація Укравтодору – 123 тис км автошляхів було передано на обласний і місцевий рівень. Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах становить у 2018 році 11 млрд 530 млн 865,2 тис. грн. Станом на 23 травня спрямовано 3 млрд 952 млн гривень на рахунки облдержадміністрацій. Видатки облдержадміністрацій становили лише 934,5 млн грн., тобто на рахунках залишається 3 млрд 17 млн 944 тис. гривень», - сказав міністр.
За словами очільника Міністерства, перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів затверджується обласними та Київською міською державними адміністраціями за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, тобто Укравтодором.
Станом на 23.05.2018 Укравтодором погоджено переліки об’єктів 20 державним адміністраціям, зокрема, Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Закарпатській, Запорізькій, Івано-Франківській, Кіровоградській, Луганській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Хмельницькій, Черкаській, Чернівецькій, Чернігівській обласним та Київській міській державним адміністраціям на загальну суму 9 млрд 180 млн 402,7 тис. грн, не погоджено на суму 2 млрд 350 млн 462,5 тис. грн.
«Незважаючи на неодноразові звернення, переліки від таких областей, як Житомирська та Київська до Укравтодору не надходили», - наголошують в Мінінфраструктури.
Окремо Володимир Омелян акцентував на використанні коштів Митного експерименту.
«Станом на 1 січня 2018 на рахунках державних адміністрацій обліковувалось 4 млрд гривень перехідного залишку коштів. За підсумками І кварталу 2018 року до спеціальних фондів обласних та Київської міської державних адміністрацій спрямовано 1,5 млрд грн. Станом на 23 травня 2018 загальна сума коштів, що обліковувалась на казначейських рахунках обласних та Київської міської державних адміністрацій, становить 5 млрд 534,1 млн грн. Погоджено в установленому порядку переліки об’єктів по 19 областях на загальну суму 3 млрд 72,8 млн грн. Не погоджено переліків об’єктів на суму 2 млрд 461 млн. За рахунок залишку коштів від реалізації митного експерименту 2017 р. не затверджено переліки по Житомирській (116,8 млн грн) та Київській (1 047 млн грн) областям», - наголосив Володимир Омелян.
Щодо темпів робіт в областях по дорогам державного значення аутсайдерами залишаються такі області: Житомирська – 3%, Сумська – 7%, Полтавська –8%, Чернівецька – 8%, Херсонська – 9%, Рівненська – 9%. Найкращі темпи демонструють: Запорізька- 46%, Тернопільська – 40%, Івано-Франківська – 37%, Закарпатська – 36,5%, Кіровоградська – 35%, Дніпропетровська – 34%, Одеська – 32%.
«Ремонтно-будівельна машина на дорогах державного значення працює, причому набагато краще, ніж попереднього року, який для галузі був досить успішним. Серед лідерів виконання робіт на дорогах державного значення по областях з точки зору використання коштів – Запорізька, Тернопільська, Івано-Франківська, Закарпатська, Кіровоградська, Дніпропетровська, Одеська області. Є області, де рівень використання коштів є не дуже високим. Однак це не означає, що роботи не виконуються. Ситуація щоденно змінюється. Вона є динамічною. І день від дня обсяг виконання робіт зростає. Відповідно, зростає і кількість відремонтованих доріг. З метою розумного, економного використання коштів платників податків ми будемо більш жорстко підходити до роботи керівників Служб в областях з точки зору ризиків невикористання коштів, виділених на будівництво та ремонт доріг, адже наша мета - своєчасне та якісне проведення робіт. Якщо в області до 30 травня не буде розроблено проектної документації, а до 30 червня не буде підписано договорів на виконання робіт - кошти будуть перерозподілені до інших областей. Перші перевірки плануємо вже з 1 червня», - зауважив керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак.
За словами міністра інфраструктури, під прискіпливою увагою міністерства і «Укравтодору» є якість дорожніх робіт.
«З цього року виключну увагу ми надаємо контролю якості виконаних робіт. Буде декілька паралельних процесів. Це контроль силами самого Укравтодору – Державний науково-технічний центр інспекції якості та сертифікації дорожньої продукції «Дор’якість» (ДП «ДНТЦ «Дор’якість»). Це І контроль силами Ініціативи з прозорості будівництва CoST Україна та інших громадських організацій, а також за допомогою правоохоронних органів. Що нас насправді непокоїть:ми бачимо масові зловживання на місцевому рівні. Коли в тендерах беруть участь невідомі компанії, які потім неякісно виконують свою роботу. Я хотів би застерегти всіх – ці всі випадки ми відстежуємо. Ми працюємо спільно з Генеральною Прокуратурою. Я сподіваюся, найближчим часом буде окреме засідання під головуванням Генерального прокурора України Юрія Луценка спільно з Міністерством інфраструктури України та «Укравтодором», де ми приймемо рішення, яким чином притягати до відповідальності ті органи місцевої влади, які вважають, що державні кошти, коштиплатників податків можна або взагалі не використовувати, або використовувати таким чином, що вони зникають і не дають жодної користі громадам», - сказав Володимир Омелян.