Наталія Остапченко провела зустріч з делегацією Представництва ЄС в Україні, Програми «U-LEAD з Європою» та Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні
Сьогодні, 31 серпня, перша заступниця голови Житомирської облдержадміністрації Наталія Остапченко зустрілася з делегацією Представництва ЄС в Україні, Програми «U-LEAD з Європою» та Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні.
Участь у робочій зустрічі також взяли заступник голови ОДА з питань взаємодії з правоохоронними органами Олександр Федько, заступник голови ОДА Віктор Градівський, представники Департаменту агропромислового розвитку та економічної політики ОДА та апарату облдержадміністрації, директор Регіонального офісу Програми «U-LEADз Європою» в Житомирській області Василь Невмержицький та в.о. директора установи “Агенція регіонального розвитку Житомирської області” Маргарита Сіранчук.
Наталія Остапченко зазначила, що Житомирська область лишається беззаперечним лідером в Україні у впровадженні реформи децентралізації.
«За 6 років реформи ми пройшли непростий та безумовно цікавий шлях, який включав у себе перемовини, розрахунки фінансових та економічних показників розвитку потенційних громад, аналіз можливостей перспективного залучення інвестицій на об’єднані території. За рахунок проведення колосальної роботи з впровадження реформи децентралізації до квітня 2020 року у Житомирській області було створено 61 спроможну територіальну громаду, що охоплювали 71% території (21272,2 кв. км) та 72% населення (875697 тис. осіб) області. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.04.2020 «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Житомирської області» затверджено перелік із 66 територіальних громад, які на сьогодні є не лише успішними, а й мають перспективи подальшого розвитку», – повідомила перша заступниця голови ОДА.
Вона також додала, що формування нових громад має йти паралельно зі звільненням від старих корупційних практик, що були притаманні адміністраціям на рівні районів та областей. Так, з метою виявлення найбільш вразливих до корупції сфер діяльності обласної державної адміністрації у січні 2021 року за участю фахівців та експертів з антикорупційної діяльності була проведена оцінка корупційних ризиків в діяльності облдержадміністрації, на підставі чого було розроблено Антикорупційну програму Житомирської обласної державної адміністрації на 2021-2022 роки, яка затверджена розпорядженням голови ОДА від 11.03.2021 №153 та погоджена наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 09.04.2021 №207/21.
Наталія Остапченко наголосила, що Європейський Союз є найбільшим інвестиційним партнером області, адже близько 95% усього залученого іноземного капіталу в економіку регіону – кошти європейських інвесторів. За участю капіталу з країн ЄС в області створено понад 300 підприємств в різних сферах економіки.
Перша заступниця голови ОДА поінформувала, що у 2020 році в Житомирській області реалізовано ряд проєктів, пов’язаних із регіональним розвитком.
Частка капітальних ремонтів автомобільних доріг зросла до 93% проти 70% у 2019 році. Кошти Державного Дорожнього фонду використано у сумі 1 млрд 249 млн грн. Протягом будівельного сезону було влаштовано 141 км верхніх шарів асфальтобетонного покриття, що складає 98 % від запланованих, відремонтовано 54 об’єкта, з яких 5 доріг місцевого значення та 22 вулиці у населених пунктах введено в експлуатацію.
У минулому році було завершено будівельні роботи на 22 об’єктах, які фінансувалися за кошти Державного фонду регіонального розвитку, серед яких 11 шкіл, 5 садочків, 5 спортивних об’єктів, 1 будинок культури. Також завершено будівництво 10 амбулаторій у сільській місцевості та реконструкцію 4 приймальних відділень в опорних закладах охорони здоров’я.
У поточному році завершено реконструкцію ще 3 приймальних відділень, будівництво 8 амбулаторій та капітальний ремонт 11 дорожніх об’єктів. Із 11 об’єктів, що реалізуються в рамках програми Президента «Велике будівництво», будівельні роботи вже завершено на 3.
Керівник першого відділу програм зовнішньої допомоги «Належне управління та верховенство права» Ксав’є Камю зазначив, що Житомирська область пройшла значний шлях у впровадженні децентралізації та демонструє її успіхи на прикладі розвитку територіальних громад регіону.
За підсумками 4-х Раундів Програми «U-LEAD з Європою» її учасниками стали 21 територіальна громада Житомирської області.
У Початковій Фазі Впровадження Програми отримали допомогу у створенні ЦНАПів Червоненська та Іршанська громади.
У першому Раунді відбору Програми відібрано 4 громади, які отримали допомогу у створенні та модернізації ЦНАПів (Корнинська, Олевська, Попільнянська та Станишівська).
У другому Раунді відбору учасниками Програми стали 3 громади: Білокоровицька, Любарська та Овруцька територіальні громади за видами допомоги «Інституційна допомога, навчання персоналу, підвищення його кваліфікації, допомога у роботі з мешканцями», «Матеріальна допомога».
У третьому Раунді відбір пройшли 4 громади: Барашівська, Гришковецька, Коростишівська, Новоборівська територіальні громади за видами допомоги «Інституційна допомога, навчання персоналу, підвищення його кваліфікації, допомога у роботі з мешканцями», «Матеріальна допомога».
У четвертому Раунді відбір пройшли 8 громад: Баранівська, Брусилівська, Миропільська, Пулинська, Райгородоцька, Ружинська, територіальні громади, м. Бердичів, м. Коростень за видами допомоги «Інституційна допомога, навчання персоналу, підвищення його кваліфікації, допомога у роботі з мешканцями», «Матеріальна допомога» в частині створення/модернізації центрів надання адміністративних послуг.
Завдяки реалізації програми «U-LEAD з Європою» утворено 21 ЦНАП (15 звичайних ЦНАПів, 4 спільних ЦНАПи, 1 мобільний ЦНАП, 1 ЦНАП на основі міжмуніципального співробітництва) та створено 47 віддалених робочих місць.
Учасники зустрічі наголосили на тому, що основним завданням для завершення в повній мірі реформи децентралізації на усіх її рівнях є закріплення реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади в Конституції України, зокрема:
закріплення нової системи адміністративно-територіального устрою України;
гарантування матеріальної та фінансової основи місцевого самоврядування;
створення виконавчих органів районних та обласних рад;
запровадження інституту префектів та переформатування місцевих державних адміністрацій в органи префектурного типу;
закріплення адміністративного нагляду.
Серед основних необхідних законодавчих змін – прийняття Муніципального кодексу та Закону України «Про префектів».